Ads 468x60px

Friday 12 September 2014

10 Impian..

Assalamualaikum...

Hari ini saya menerima bonus Shaklee untuk kali ke 8 sejak bergelar ahli 8 bulan yg lepas..Alhamdulillah, sesungguhnya perancangan Allah adalah sebaik-baik utk umatnya..Dengan asbab anak yg selalu sakit, saya dipertemukan dgn Master Ainul utk setin Meal Shakes & sebotol vitamin C Shaklee..siapa sangka keputusan jadi ahli Shaklee utk jimatkan duit supplement anak rupanya menjadi sumber pendapatan sampingan saya setiap bulan.

Gaji eksekutif akaun,tinggal di Shah Alam bukanlah sehebat mana..bayar rumah sewa,upah babysitter,susu pampers, ansurans kereta,petrol kereta dah cukup utk membuatkan saya terpaksa ikat perut utk duit kecemasan anak ke klinik..sampai penah saya terpaksa mkn maggi sebungkus dibahagi 2hari & pergi ke ofis hanya berbekalkan seringgit dlm purse..sesungguhnya Allah ingin mengajar saya erti sabar & tabah bilamana rumahtangga saya dilambung ombak pd masa yg sama. Airmata tumpah & kering dgn sendirinya disebalik senyuman saya depan orang ramai..Hanya Allah tempat mengadu

Bulan ketiga jd ahli Shaklee dibawah Master Ainul, saya diajar bermimpi..berimpian..menulis sebuah impian diatas kertas..kata mereka "Tak percaya tak apa, buat aje"..



Mula-mula apa yg dilakar umpama angan2 mat jenin..apatah lagi bila saya ni jenis tak pandai berkawan, sumber kewangan yg sempit tapi sedikit demi sedikit bila ketentuan rezeki Allah saya serahkan sepenuhnya kepada pemilik alam semesta...Ternyata sedikit usaha saya itu mula membuahkan hasil..dari bonus RM25 pd bln pertama menjadi RM320 pd bulan kedua..

Ajaib & hebatnya kuasa infaq, bonus Shaklee menjadi RM1400 pd bulan ketiga..Allahuakbar..hati kecil saya menangis kesyukuran kerana saya yakin anak saya tidak akan lagi menangis dipagi raya meminta baju raya yg tak mampu saya beli seperti tahun sebelumnya..Langkah terus diatur tanpa toleh kebelakang lagi..Dan hari ini, Alhamdulillah syukur pd Allah..satu per satu impian saya mula tercapai..
✔Akaun Tabung Haji Aimy
✔Infaq to Muslim Care & Tahfiz
✔Akaun simpanan
✔Rantai tangan utk saya
✔Motorbike utk suami tersayang..












Vision board saya yang pernah jadi bahan ketawa orang kini jadi sesuatu yg indah dalam hidup saya..syukur Alhamdulillah..Bermimpi & berimpian lah..kita tak pernah rugi..Sesungguhnya Allah menurut sangkaan hambaNYA..

"Berdoalah kepada-KU, nescaya Aku perkenankankepadamu.." (Surah al-Ghafir, ayat 60)

Perjalanan saya dalam Shaklee masih jauh tapi saya bersyukur dipertemukan dgn bisnes yg berpaksikan Allah Pemilik Segala Rezeki..menjadikan saya kembali ke jalan Allah sedikit demi sedikit..menjadikan saya & famili semakin sihat..dan menjadikan saya seseorang yg berbeza dari Shafiza dulu..

Percayalah..suatu masa dlu..

  • Saya tak tahu apapun tentang Shaklee
  • Saya tak mendapat sokongan suami utk berbisnes
  • Saya seorang yg sangat memilih kawan & tak ramai kawan
  • Saya berkira dgn bajet supplement sbb tak ckup duit
  • Saya malu & segan dgn orang
  • Saya tak pandai nak berbisnes
  • Saya seorang yg berfikiran negatif
  • Saya berkira utk bersedekah kerana poket selalu kering
  • Saya sakit..tapi sayalah ibu merangkap ayah yg menguruskan segala keperluan rumah & anak
Tapi kerana saya tak sanggup tngk anak2 saya sakit tapi saya tak mampu nk bawa mereka ke klinik..saya bekerja tapi duit tak pernah cukup..jangankan nak miliki seutas rantai tangan, shopping baju kurung pun setahun sekali..saya tahu saya kena berubah..Alhamdulillah Allah lorongkan jalan utk saya..

Saya berkongsi bkn sebab saya riak..tapi kerana saya ingin berkongsi rezeki Allah dgn anda..saya ingin mohon anda aaminkan impian saya sebagai sebuah kenyataan nanti & saya doakan perkara yg sama utk anda..Aamiin








0 comments:

Post a Comment

 

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Disediakan oleh Zulfae Technologies. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...