Ads 468x60px

Thursday 18 September 2014

Hilangkan Parut Ceasar Dengan Vitamin E..

Assalamualaikum..

Petang ni fiza nak share sikit tentang Vitamin E menghilangkan parut bersalin secara ceaser..Bagi mummy yang bersalin secara ceasar atau "ikut tingkap" kata orang tua-tua mesti akan berhadapan dgn masalah parut yg "berbatas" atau timbul..OMG..mmg sangat hodoh sebab fiza pun alami masalah yang sama. Pengorbanan seorang ibu untuk melahirkan zuriat yg direzekikan dan diamanahkan oleh Allah SWT. Kebanyakan parut ceaser akan timbul mcm dawai atas perut kan..Yelah mana taknya, 7 lapisan perut ditoreh untuk menyelamatkan nyawa baby comel..



Fiza bersalinkan Aimy secara ceaser pada tanggal 16th Disember 2012 dgn usia kandungan baru mencecah 34 minggu. Doktor terpaksa schedule an emergency operation kerana dah leaking 24 hours & risaukan keadaan baby yg terdedah kepada infection. Alhamdulillah, semuanya selamat walaupun Aimy dilahirkan premature. Tinggallah segaris "parut timbul berbatas" atas perut saya sebagai tanda kenangan..heee

Setiap kali pandang cermin atau tersentuh parut ceaser, saya mesti terasa ngilu & terbayang-bayang sakit bersalinkan ceaser..owhhh...nikmat Allah bagi merasa bagaimana sakitnya ceaser..walaupun parut itu orang tak nampak tapi bagi saya, ia memberi kesan "self confident" kerana saya rasa nampak hodoh dihadapan suami..Hahaha..saya tahu saya kena buat sesuatu & saya decide untuk cuba Vitamin E Shaklee.

Saya konsisten ambil sebiji vitamin C setiap pagi dan vitamin E setiap malam sebelum tidur & sapu minyak Vitamin E sekali seminggu (picit kapsul & keluarkan cecair vita E) pada parut ceaser & Alhamdulillah, parut semakin menipis dari hari ke hari..Selepas 4 bulan konsisten ambil Vitamin E, parut ceaser yg timbul sebesar jari kelingking jadi senipis segaris benang sahaja..Gembira?? Haruslah saya gembira..tambahan pulak, parut ekzema saya yg bertahun-tahun & kesan alahan mengandung juga hilang!! Parut jerawat pun dah say bye-bye..hihihi..malu pulak bila ada orang puji saya nampak lebih muda & glowing mcm anak dara (terperasan & kembang 2 saat je..ahahaha)


So, jom saya sharekan sikit tentang Vitamin E Shaklee ni..

Vita-E Complex Shaklee merupakan vitamin E terlengkap di pasaran kerana diperbuat dari minyak soya organik & minyak biji gandum yang kaya dengan Vitamin E. Ianya juga mengandungi tambahan Selenium & ekstrak biji anggur untuk meningkatkan penyerapan vitamin E ke dalam tubuh sehingga memberikan hasil yg lebih cepat & maksima.

Untuk menghasilkan 400IU vitamin E, seseorang harus makan 1kg biji gandum, 500ml minyak sunflower, 8kg bayam & 500gm Almond..hahaha mana mungkin kita larat nak makan sebanyak itu setiap hari kan?? So, ambil je sebiji Vitamin E Shaklee yg mengandungi 400IU sumber vitamin E dgn tambahan 10mcg Selenium.

Antara Khasiat Vitamin E Shaklee adalah :

  1. Sebagai anti oksidan yg kuat untuk mencegah penyakit kanser & penyakit kardiovaskular
  2. Mencegah Penyakit Jantung
  3. Menurunkan tekanan darah
  4. Meningkatkan produksi air mani utk kesuburan lelaki
  5. Anti penuaan- 1 kapsul vita-E sehari dapat melambatkan penuaan.
  6. Memperbaiki parut, bengkak & luka pada kulit
  7. Meransang rambut untuk lebih sihat
  8. Mencegah anemia & "retrolental fibroplasia"
  9. Mencegah keguguran
  10. Memperbaiki Arthritis dan mengurangkan risiko penyakit Alzheimer
  11. Meningkatkan kesihatan saraf
  12. Memelihara pembekuan darah yg normal utk penyembuhan luka yg cepat
  13. Mencegah penyakit katarak
  14. Meningkatkan kemampuan seksual dgn memberikan oksigen yg lebih

MASKER VITAMIN E 


Sebelum tidur

Sapu sebiji vitamin E sebelum tidur..Caranya, vitamin E tu cucuk dengan jarum dan picit perlahan-lahan sampai keluar minyak vitamin E dan sapu keseluruh muka secara nipis. 

atau 

Pagi 

Sapu muka dengan plain yogurt yang dipicitkan dengan Vita E dan biarkan selama 5-10minit. Memang best..! Atau boleh campur yogurt tu dengan sesudu kecil ESP. Tepek kat muka sampai rasa kulit muka menegang (sampai yogurt tu kering). Besttt sangat masa ni, kalah masker yg kita dok tepek mcm topeng tu. Lepas dah kering tu terus basuh dgn pencuci muka. Memang lembut jer rasa kulit 

Harga sebotol Vitamin E Shaklee hanya RM 149 sebotol & boleh tahan sehingga 4 bulan penggunaan..Jimat kan?? Klau nak lagi jimat, hubungi saya di talian 018-9570223 utk tahu bagaimana caranya..

Saya Pengedar Shaklee, 1099239
Puan Shafiza 018-957 0223








0 comments:

Post a Comment

 

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Disediakan oleh Zulfae Technologies. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...