Ads 468x60px

Thursday 3 July 2014

Akibat Kekurangan Kalsium, Ostematrix Pelengkapnya

Assalamualaikum & selamat petang.

Petang ni fiza nak share sikit pasal apa akan berlaku kalau kita kekurangan kalsium..hrmm pasti ramai antara kita yang tak suka minum susu kan..fiza??fiza memang amalkan minum susu setiap hari sejak kemalangan & kejadian patah & bengkok tulang belakang. Berbulan-bulan fiza terlantar lumpuh tak boleh berjalan..walau dah boleh berjalan semula, keadaan dah tak sama.Banyak buat keje berat ,terlalu letih atau silap angkat barang mesti akan sakit walaupun dukung anak sendiri (sedih)..sebab tu badan kita perlukan kalsium yang cukup, BUKAN tunggu dah sakit atau patah baru cari kalsium (hihihi fiza dlu pun sama dengan jer)

Kekurangan kalsium akan menyebabkan berbagai macam gangguan kesihatan yang mungkin kita tak sedar.Diantaranya adalah:

1.Ketidakselesaan otot tulang & cramp
Kekurangan kalsium menyebabkan pergerakan yang tidak normal pada seluruh otot licin & otot jantung sehingga menyebabkan tubuh kehilangan kelincahan, pengendalian keseimbangan gerakan & kemampuan koordinasi. Gerakan tubuh ditentukan oleh stimulasi otot tulang. Kalsium juga adalah elemen yang memberi kekerasan pada tulang supaya menjadi kerangka yang mampu menampung berat badan kita.

2.Kelainan Tulang Rusuk
Gizi yang tidak seimbang, kekurangan sinar matahari/ultraviolet akan menyebabkan elemen tulang tidak dapat mengendap secara normal pada pertumbuhannya atau lebih dikenali sebagai Penyakit Rachitis. Ciri utamanya adalah kraniotabes iaitu kelainan tulang rusuk di dada yang kadangkala juga disebut sebagai dada ayam, kaki type O & type X.

3.Kekebalan tubuh berkurang
Sistem imun tubuh kita akan berkurang jika kita kekurangan kalsium. So, kita mudah terdedah pada penyakit mudah berjangkit.

4.Memburukkan Penyakit Kecing Manis
Pesakit diabetes atau kencing manis akan mudah letih kerana fungsi tubuh yang semakin merosot. Kekerapan membuang air kecil akan menyebabkan kalsium dalam tubuh juga dibuang dalam jumlah yang besar.

5.Daya ingatan berkurang
Ion kalsium berperanan penting dalam proses pengeluaran & pengiriman signal saraf.Ransangan pada saraf otak besar berhubung erat dengan dengan transmisi ion kalsium didalam & diluar neuron. Jika tubuh kekurangan kalsium, maka dendosignal saraf juga akan mengalami hambatan mekanisme ransangan yang mana jika kesannya pada kanak-kanak seperti mudah terkejut, menangis di malam hari, sukar tidur & hyper aktif.

6.Gangguan pada jantung & juga penyumbatan pada pembuluh darah.

So, apa pilihan terbaik yang kita ada untuk sumber kalsium terbaik kita??
Jawapannya OSTEMATRIX SHAKLEE..kenapa?? Kerana ia mengandungi :


Siapa yang patut mengambil Ostematrix Shaklee?

  1. Ibu mengandung
  2. Ibu yang menyusukan anak
  3. Wanita yang sudah mencapai 30tahun keatas ( jisim tulang berkembang ke tahap maksimum pada umur 28 tahun & mengurang selepas itu)
  4. Mereka yang kurang mengambil pemakanan yang sihat untuk kesihatan tulang contohnya mereka yg malas mengambil susu
  5. Warga Tua
  6. Mereka yang merokok, minum alkohol & penggemar minuman ringan
  7. Pesakit tulang belakang, gigi rapuh & tulang reput
  8. Wanita yang mengalami PMS
  9. Awak la (hihihi..saje menambah)
Manfaat Utama Ostematrix Shaklee :
  • Menguatkan tulang : Kalsium menghalang Osteoperosis, menguatkan kuku, gigi & sistem saraf. Kalsium juga merawat tulang reput, menguatkan gusi & merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan & kebas : Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan mengurangkan kebas-kebas, kekejangan , sakit sendi & artritis
  • Meringankan stress: Ostematrix mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, membantu tidur yang lebih selesa & membantu memperbaiki depresi, moody, sakit kepala & pitam.
  • Memperbaiki masalah haid : Kajian menunjukkan pengambilan 100mg kalsium & magnesium serentak meringankan sakit sewaktu haid & membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh : Kalsium adalah mineral alkalin, & ianya berkesan memastikan imbangan tubuh PH. Ianya juga menghalang obesiti di hari tua
  • Membantu masalah penyakit Ricket : Meningkatkan penyerapan kalsium & fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka & memperbaiki penyakit periodontal
  • Mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga : Magnesium dalam Ostematrix adalah ion positif nombor 2 penting dalam tubuh kita.
  • Memelihara metabolisme kerangka & pertumbuhan otot : Ostematrix Shaklee mengandungi zink, Boron, Magnanes & Kuprum yang membantu memelihara metabolisme kerangka badan
Jom kita check testimoni salah seorang master saya yang dah consume Ostematrix Shaklee ni

Bagaimana mendapatkan OSTEMATRIX Shaklee anda?

Setiap botol Ostematrix Shaklee mengandungi 120 tablet yang berharga RM 61 sahaja.
Anda boleh hubungi saya Puan Shafiza 018-9570223 hari ini.

Jangan tunggu lagi..Jom try Ostematrix Shaklee hari ini.




0 comments:

Post a Comment

 

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Disediakan oleh Zulfae Technologies. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...